The final, held on Thursday, April 3, 2025, brought together the top three teams from the second round. These teams had to present a new monetary policy decision and answer questions and educated reasoning from the BCL jury, senior central bank economists.
We are incredibly proud to have secured first and a third place in the Generation €uro Students’ Award. This monetary policy competition challenges students to develop their own policy decisions by considering both historical trends and current global events.
The competition maintained its thrilling atmosphere, with 71 teams participating in the first round. Leveraging our past experiences, we enhanced our contributions throughout the three rounds by applying more rigorous economic analysis and deepening our understanding of central banking. The timing of the final added to the excitement, as the latest data underscored the unpredictable nature of the global economic environment and geopolitical change.
The Economics Department
Cookie | Durée | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 mois | Ce cookie est défini par le plugin de consentement aux cookies GDPR. Le cookie est utilisé pour stocker le consentement de l'utilisateur pour les cookies de la catégorie "Fonctionnels". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 mois | Ce cookie est défini par le plugin de consentement aux cookies du GDPR. Il est utilisé pour stocker le consentement de l'utilisateur pour les cookies de la catégorie "Nécessaires". |
viewed_cookie_policy | 11 mois | Ce cookie est défini par le plugin GDPR Cookie Consent et est utilisé pour stocker si l'utilisateur a consenti ou non à l'utilisation de cookies. Il ne stocke pas de données personnelles. |
wordpress_test_cookie | session | Ce cookie teste que le navigateur accepte les cookies. |
Cookie | Durée | Description |
---|---|---|
pll_language | 1 an | Ce cookie est utilisé par Polylang plugin pour se souvenir de la langue sélectionnée par l'utilisateur lorsqu'il revient sur le site web, et également pour obtenir les informations sur la langue lorsqu'elles ne sont pas disponibles d'une autre manière. |